KAMI BERKERJA UNTUK ANDA MENDAPATKAN LESEN
PENDAHULUAN
Saya bahagikan kepada beberapa pecahan untuk panduan anda mengunakan sepenuhnya perkhidmatan yang kami sediakan, seperti berikut:
a. Urusan Pendaftaran.
b. Urusan Pergerakan.
c. Urusan di Litar/Pusat Latihan/Ujian.
d. Urusan Sebarang Tempahan
e. Urusan Pengeluaran Lesen
URUSAN PENDAFTARAN
Hadir ke pejabat tidak bermakna anda mendaftar, SMS/Call untuk mendapatkan maklumat juga belum, mendaftar yang kami maksudkan adalah setelah anda memutuskan untuk melanggan perkhidmatan kami, Berikut adalah cara yang kami sediakan.
1. Layari blog ini dan lengkapkan borang PRA PENDAFTARAN. dalam ruangan catatan, maklumkan anda telah pernah hadir ke pejabat atau mendapat maklumat dari kawan, sebaik-baiknya maklumkan nama kawan tersebut dan no. telnya. Kami akan menghubungi anda untuk membuat pengesahan kehadiran.
2. Melalui SMS/Whatapp. Maklumkan kami, Nama anda, No. MYKAD, Alamat (Jika memerlukan pengangkutan), tarikh dijangka hadir kursus dan siapa yang memperkenalkan anda kepada kami. Kami akan menghubungi anda untuk membuat pengesahan kehadiran.
3. Anda hadir/hadir semula ke pejabat untuk pendaftaran secara manual.
URUSAN PERGERAKAN
1. Bagi calon yang melanggan perkhidmatan berserta pengangkutan, Kami menjanjikan perkhidmatan menjemput di hadapan rumah anda untuk ke pusat latihan pergi dan balik. (terhad kepada kawasan yang kami nyatakan sahaja). Setiap pergerakan anda akan kami maklumkan masa menjemput dan keperluannya sehari lebih awal. Di sini kami memerlukan anda bersedia untuk dijemput pada masa yang ditetapkan.
2. Bagi calon yang tidak memerlukan perkhidmatan pengangkutan, anda juga akan dimaklumkan masa perlu berada di pusat latihan serta keperluannya sehari lebih awal. Di sini kami memerlukan anda mematuhi masa yang ditetapkan.
URUSAN DI LITAR/PUSAT LATIHAN/PUSAT UJIAN
1. Setiap kali anda berada/hadir di litar/pusat latihan, Anda hanya perlu berhubung dan menerima arahan dari pihak kami, segala urusan akan kami uruskan/maklumkan sehinggalah anda meninggalkan litar/pusat latihan. Ia merangkumi :
a. Tempat-tempat yang perlu anda tahu.
b. Taklimat kursus/ujian dan latihan.
c. Pendaftaran masuk kursus/ujian (Tumb in) atau latihan
d. Proses berikutnya yang perlu anda hadir (peringatan)
e. Sebarang pembayaran.
f. Sebarang pertanyaan atau kemuskilan.
2. Anda tidak perlu jadi "Rusa masuk kampung", atau menjadi mangsa ketidak mesraan kakitangan di Kaunter. Tugas dan tanggungjawab anda hanya semata-mata memberi tumpuan kepada ilmu yang akan disampaikan.
URUSAN SEBARANG TEMPAHAN
1. Segala urusan yang melibatkan tempahan sepanjang program juga akan kami uruskan sepenuhnya. Tugas anda hanya perlu menyediakan tarikh kelapangan mengikut terma dan syarat yang ditetapkan seterusnya layari blog ini, lengkapkan dan dimajukan. Anda tidak perlu hadir ke pejabat/litar/pusat latihan untuk tujuan ini. Borang tempahan online yang kami sediakan seperti berikut:
a. Borang Tempahan Ujian Berkomputer/Ujian Berkomputer Ulangan
b. Borang Penetapan Tarikh Latihan Praktikal.
c. Borang Ujian Praktikal Ulangan
2. Anda perlu merancang sendiri tarikh-tarikh yang bersesuaian dengan kelapangan anda dan mematuhi apa yang telah anda cadang setelah disahkan oleh pihak kami.
URUSAN PENGELUARAN KAD LESEN
1. Kad lesen L, Bagi calon baru, belum ada sebarang kelas lesen, gambar tidak diperlukan, manakala sekeping gambar ukuran lesen di perlukan bagi calon yang tambah kelas, Kami akan uruskan pengeluaran lesen L anda secepat yang boleh (kecuali ada kekangan dari pihak ketiga), Anda hanya perlu menunggu makluman daripada pihak kami.
2. Kad lesen P/CDL. Pengeluaran Kad lesen P/CDL adalah tidak termasuk dalam perkhidmatan yang kami sediakan. Pakej yang kami tawarkan hanya setakat Ujian praktikal JPJ, setelah anda lulus, anda boleh hadir sendiri ke Pejabat JPJ untuk pengeluaran Kad lesen P/CDL dalam tempoh 1 tahun dari tarikh ujian. walaubagaimana pun, sekiranya anda ingin kami uruskan, caj rm30 akan dikenakan selain dari caj yang dikenakan oleh pihak JPJ.
KESIMPULAN
Hampir 80% urusan untuk memiliki lesen anda kami uruskan, hanya 20% lagi yang anda kena bertanggungjawab ke atas diri anda dan perlu anda uruskan. ia termasuklah ada maklumat, ada bujet, merancang, kesungguhan, ketekunan, menyerap ilmu yang disampaikan, teknik mengingat dan yang paling penting mengawal tekanan/stress. Perkhidmatan kami tidak akan berkesan sekiranya anda sendiri gagal merancang dan mematuhi apa yang telah dipersetujui bersama. Elakkan dari menunding jari ke mana-mana pihak sekiranya kita sendiri gagal memanfaatkan perkhidmatan yang dilanggan. Setelah anda lulus, kami menjemput anda menilai tahap perkhidmatan kami melalui Borang Validasi di blog ini. Selamat melanggan perkhidmatan kami, selamat berkerjasama dan selamat berjaya.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan